Web smlouva Modré pyramidy

Dneska tu mám jeden fail.

Chtěl jsem někam upíchnout trochu peněz a jedna z nejlepších konzervativních investicí je stavební spoření, kde se s úroky a státním příspěvkem můžete dostat na zhodnocení skoro 4%. Projel jsem si tedy aktuální nabídky a rozhodování bylo celkem jednoduché. V současné době vychází nejlépe Modrá pyramida, takže proč ne tam. Mrknu na web a vidím možnost Web smlouva.

Komfortní

návrh smlouvy si vyplníte v klidu doma, smlouvu vám následně doručí finanční poradce k validaci a podpisu

Rychlé

šetříme váš čas návštěvou poradenského centra, vyplnění návrhu smlouvy trvá pár minut

Takže super, to je přesně to co chci. Žádné běhání na pobočku, zkrátka si to naklikám online, přijede kurýr se smlouvou, podepíšu a hotovka. Přesně jako když jsem si zakládal účet u Zuno. Online, jednoduše, bez nutnosti kamkoliv chodit. Běhání po pobočkách a vyplňování papírů vážně nemám rád.

Tak jsem si tam hezky všechno vyplnil, naklikal, zadal osobní údaje, mail, kontaktní telefon, odelal… A na konci celého procesu se zobrazila hláška, že mě budou kontaktovat. Mrknu na mail, kde bych čekal nějaký automaticky generovaný návrh smluvy a nic. Stejně tak ani žádná informace o tom, jak bude uzavírání smlouvy dál probíhat. Zkrátka nikde nic. Pro jistotu jsem se zkontroloval, zda to nebyl třeba phissing a neposlal jsem osobní údaje někam do Ruska. Ne, všechno se tvářilo OK. Poněkud zaskočen tím, že mi na mail nepřišlo ani něco ve smyslu děkujujeme za váš zájem jsem si řekl, že tedy počkám, až mi kontaktují.

Po asi třech dnech telefon. Ochotná paní z Modré pyramidy, že prý ji moc těší můj zájem o spoření a chtěla by se domluvit, kdy se potkáme a dáme dohromady smlouvu.

Aha, takže přes kurýra to asi nepůjde, řekl jsem si. Tak alespoň, že mají všechny potřebné údaje, takže to připraví, já během pár minut podepíšu a tradá. Sice jsem z návštěvy pobočky v centru města, kde s autem pořádně nezaparkujete, taže je lepší ho nechat někde na okraji a dojet MHD, radost neměl, ale řekl jsem si, že už jsem tomu věnoval dost času, tak to taky dokončím.

Dorazil jsem na pobočku, milá paní, všechno v pohodě. Jen mi trochu zaskočilo, když se mě začala ptát na cílovou částku, bydliště, číslo OP a další údaje, které jsem před časem vyplňoval do jejich online formuláře. Takže všechno, co jsem doma asi 10 minut pracně vyplňoval, kontroloval a odeslal do Modré pyramidy, jsem jí teď znovu nadiktoval, aby si to mohla napsat do formuláře. Papírového formuláře. Už radši ani nechci vědět, zda pak nesedla k počítači a všechno to zas nepřepisovala do PC.

Proč?!

Proč jsem úplně zbytečně vyplňoval online žádost, když data z ní vezmou a zahodí? Proč musím chodit na pobočku, když identitu může podle občanky ověřit kurýr spediční firmy? Proč se všechno píše na papíry, když stejna potřebují mít večkeré údaje v elektronické podobě? Proč jsem sjednáváním smlouvy o spoření strávil o dvě hodiny času víc, než je nezbytné?

Příště si radši sjendám spořící účet u banky. Sice tam nebude tak dobré zhodnocení, ale bude to hned, bez starostí a bez zbytečných WTF?!.

Nějaký to sdíleníčko...
    This entry was posted in UX and tagged , , , . Bookmark the permalink.

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *