Jak je těžké nechat expirovat CZ doménu

Před časem jsem koupil balík domén. Pár kousků za to stálo, jiné byly úplně k ničemu. Tak jsem se rozhodl nechat je zkrátka propadnout, protože tu nebyla ani reálná šance prodat je ani pod cenou. Jenže ještě nikdy předtím jsem žádnou doménu nepouštěl a tak jsem netušil, o jak složitou záležitost se jedná…

Ještě je třeba dodat, že domény mám u Subreg.CZ – jiní registrátoři možná nejsou tak iniciativní.

Jak to tedy začalo? Přibližně měsíc před expirací domény mi přišel od Subregu email s přehledem mnou držených expirujících domén. To je myslím poměrně šikovná záležitost, protože člověk může nadno zapomenout. Problém ale je, že tento seznam expirujících domén mi chodil pravidelně každé přibližně 2-3 dny. A to i poté, co doména expirovala, ale ještě  pořád nebyla definitivně zrušena (to trvá další měsíc a půl). Celkem mi tedy přišlo za ty dva a půl měsíce 24 emalů, že mi doména expiruje + jeden, že byla konečně vyřazena z registru. Uff.

Ale registrátor nebyl jediný, kdo se staral o mé epirující domény staral. Logicky si toho všimla taky spolčnost CZ.NIC, která to všechny ty CZ domény na starost. Ta mi maily poslala naštěstí pouze 3. První v den expirace, že mi doména propadla, ale že ještě měíc bude v ochranné lhůtě normálně fungovat. Druhý mail posslali měsíc poté, ve chvíli, kdy byla doména vyřazena ze zóny. To už se s ní nedalo dělat nic, jen obnovit. A tředí mail přišel po dalších 14 dnech, kyž doménu definitivně zrušili. Krom toho mi od nich ale cca týden před defitivním zrušením přišel do schránky klasický dopis, jestli to opravdu myslím vážně a pak mi druhý den ještě telefonovali, zda chci nechat doménu opravdu propadnout.

Zkrátka ve chvíli, kdy jí chci opravdu nechat propadnout, je to poměrně otrava. A teď mi řekněte, jak může někdo nedopatřením pustit nějakou CZ doménu? Vždyť toho si zkrátka nejde nevšimnout!

Nějaký to sdíleníčko...
    This entry was posted in Domény and tagged , , , . Bookmark the permalink.

    One Response to Jak je těžké nechat expirovat CZ doménu

    1. Petr says:

      Mi už pár domén nedopatřením propadlo. Ty bez obsahu totiž prodlužuji často až po uplynutí 40 dnů od expirace (právě v období po expiraci totiž chodí docela dost nabídek na odkup). Emailů s upozorněními taky chodí tak hodně, že už to ztrácí výstražný efekt.

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *