Často se setkávám s tím, že lidé kupující doménu mají zájem o kousky s nějakou historií. Údajně mají vyhledávače totiž rádi staré domény, na kterých už web běží nějaký ten čas, takže se nejedná pouze o nové MFA, splácané předevčírem (ale třeba jde o o něco starší MFA :)).
A právě nedávno jsem sílu historie domény měl tu čest poznat na vlastní kůži. Na mém projektu rozdily.cz se totiž za poslední měsíc zvedla návštěvnost z vyhledáváčů o nějakých 20%. Nějaký čas jsem si lámal hlavu proč, protože jsem nedělal žádné zásadní zásahy, které bych nedělal už nikdy předtím. Zkrátka jen tak z ničeho nic mi z Google i ze Seznamu začalo chodit o dost víc lidí než obvykle. Až včera jsem si uvědomil, že jsou to vlastně téměř přesně dva roky, kdy jsem doménu registroval a celý projekt spouštěl. Takže z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že stáří domény má vliv na SEO. Ale očividně musí být doména stará minimálně dva roky, aby jí vyhledávače přiřkli nějakou větší váhu.
Staří je opravdu mocný faktor. Znám spoustu webů, které nejsou aktualizované, běží na freehostincích a přece se umisťují ve vyhledávačích vysoko. Jeden takový starý výtvor mám i já. Funguje to i na ranky – prakticky žádné zpětné odkazy a PR 3.